Drainer

To drain pulp and diced tomatoes

Machine description

This machine can be use on a wide range of products like diced/extruded of fruits or vegetables. The filter element is a tambour of steel rings and spacers, its rotation allows product transfer from loading hopper to unloading chute. The light between rings can be dimensioned according to production needs. In case of tomato derivatives the machine can  be used as a seeds separator. During product transfer the liquid contents falls between tambour slits separating from the solid fraction, the drained is collected in a bowl. The liquid fraction reaches, through a hopper, a special three ways rotary valve which allows to:

  • Evacuate all drained liquid (total draining)
  • Take back drained liquid in the solid fraction collection bowl (disabled draining)
  • Choke drained liquid through recovery of a part in the solid fraction collection bowl (partial draining)


The conformation of tambour lights allows self-cleaning action that ensures continuity of operation. All machine’s sections are inspected and protected by carters. All parts in contact with the product are made in materials suitable for contact with food. The drained product collection bowl is equipped with a diaphragm pump for transfer to the downstream line, alternatively the drainer can be set above a mixing tank.

sgrondatore-nofondo

Technical features

  • Production of tomato pulp: 10 ton/h
  • Installed electrical power: 1 kW

Drainer

Sizes

Sgrondatore IFT Inox Food Technology

Drainer

To drain pulp and diced tomatoes

Machine description

La macchina può essere utilizzata su una vasta gamma di prodotti quali cubettati/estrusi di frutta o verdura. L’elemento filtrante è un tamburo costituito da una serie di anelli e distanziali in acciaio inox, la rotazione dello stesso permette il trasferimento del prodotto dalla tramoggia di carico allo scivolo di scarico. La luce tra gli anelli può essere dimensionata secondo le esigenze di produzione. Nel caso di derivati del pomodoro la macchina può essere utilizzata come efficace separatore di semi. Durante il trasferimento del prodotto il liquido contenuto cade tra le feritoie del tamburo separandosi dalla frazione solida, lo sgrondato è raccolto in una vaschetta. La frazione liquida raggiunge, tramite una tramoggia, una speciale valvola rotativa a tre vie che permette di:
  • evacuare tutto il liquido sgrondato (sgrondatura totale)
  • ricondurre il liquido sgrondato nella vaschetta di raccolta della frazione solida (sgrondatura disabilitata)
  • parzializzare il liquido sgrondato mediante il recupero di una parte nella vaschetta di raccolta della frazione solida (sgrondatura parziale).
La conformazione delle luci del tamburo permette un’azione autopulente che garantisce la continuità di funzionamento. Tutte le sezioni della macchina sono ispezionabili e protette da carters. Tutte le parti a contatto con il prodotto sono costruite con materiali idonei al contatto con alimenti. La vaschetta di raccolta del prodotto sgocciolato è corredata di una pompa a membrana per il trasferimento alla linea a valle, in alternativa lo sgrondatore può essere montato direttamente sopra una vasca di miscelazione.

Caratteristiche

  • Produzione: 10 ton/h
  • Potenza elettrica: 1 kW

Sizes

Caratteristiche

  • Produzione: 10 ton/h
  • Potenza elettrica: 1 kW

Sizes

Caratteristiche tecniche